Cecilie Haug

Cecilie Haug


Forretningsutvikler


970 46 108

cecilie.haug@sonat.no


Cecilie jobber med forretningsutvikling, digital tjenesteutvikling og innsiktsinnhenting. Med sitt skarpe gründermindset, trives hun svært godt med å hjelpe teknologiselskaper med å identifisere nye forretningsmuligheter, kommersialisere idéer, skape gode kundeopplevelser og utvikle tjenester i tråd med brukernes behov. Smidig produkt- og tjenesteutvikling inspirerer henne. Cecilie har ledererfaring fra starts-ups og scale-ups. Hun har blant annet vært daglig leder for en oppstartsbedrift i næringsmiddelindustrien i 3 år, og har jobbet flere år som forretningsutvikler for en SaaS start-up innen PropTech.
Cecilie har en nysgjerrig, kreativ og dedikert tilnærming til oppdragene hun jobber med. Når hun kan kombinere strategisk og operativt arbeid trives hun aller best. Hun jobber gjerne på tvers av team og enheter. Cecilie er en relasjonsbygger, og liker å ha tett dialog med kunder, brukere og samarbeidspartnere.

På fritiden er Cecilie en dedikert administrator og kjærlig mor for sine 2 gutter. Og da går det i trial, seiling og teater med mer.


Min ekspertise

Forretningsutvikler, smidig coach, tjeneste- og konseptutvikler, Innsiktsarbeid/product-market-fit, rådgiver, produkteier, prosjektledelse, Key Account Manager, startup, strategiske samarbeid, integrasjons- og partneransvar.




  • ARTIKKEL

    Innsiktsarbeid - Vil du ta bedre beslutninger?

    Hva vet dere fra før? Hva trenger dere å finne ut mer om?


    Kanskje vet du bare at du har for mange påstander eller hypoteser uten å kunne ta kalkulerte risiko. Mange utsetter å prøve, selv om vi vet at å feile er en god kilde til læring, er det utenfor komfortsonen å gjøre det. Nettopp derfor er det lurt å feile klokt og heller før enn senere, så du kan komme deg tilbake på beina og jobbe videre, klokere og mer effektivt.

    Les mer
  • ARTIKKEL

    Hvordan forbedre det som allerede er bra?

    Vi hadde det godt, bra inntekt og nok oppdrag, men likevel ønsket vi å bli bedre til å møte våre kunders behov og ta større del i deres innovasjonsreise. Våre forretningsutviklere innhentet innsikt som endre måten vi jobbet på. Det har vist seg å være en god forretningsidé. Gikk du glipp av vårt webinar? Se det her, eller lese mer om temaet i denne artikkelen.

    Les mer
  • ARTIKKEL

    Trenger du hjelp til å forbedre virksomheten din?

    Vil du utvide markedet, kundekrets, øke salg og utvikle eller forbedre dine digitale tjenester – smidig og agilt?

    Våre forretningsutviklere kan bidra, enten du ønsker en innleid ressurs i ditt eksisterende team eller om dere ønsker konkret oppgaver dekket. Vi har team som kan bidra med innsikt, idémyldring, innovasjonsworkshop, eller lengre oppdrag med produkt og tjenesteutvikling. De holder også kurs og foredrag om dere trenger faglig påfyll og inspirasjon. 

    Les mer
  • ARTIKKEL

    FASILITERING - En suksessfaktor for å skape forretningsverdi i en enhver virksomhet! + 5 tips til hvordan man kan drive med god fasilitering.

    + 5 tips til hvordan man kan drive med god fasilitering.

    Som konsulent er man avhengig av å engasjere og fange viktig innsikt og innspill fra prosjektets deltakere. Ved å fange, bearbeide og visualisere diskusjonspunkter på en måte som fremmer nye ideer og tanker kan man i stor grad sikre forankring og eierskap videre i prosessen for å kunne skape mest mulig verdi. Nøkkelen til å lykkes med dette er god fasilitering. Men hva er det egentlig som skal til for å være en god fasilitator, og hvorfor er dette så utrolig viktig? Dette vil vi ta for oss i denne artikkelen i tillegg til å komme med noen tips til hvordan man selv kan bli en bedre fasilitator med noen enkle grep.


    Les mer
  • ARTIKKEL

    Hvordan drive tjeneste og produktutvikling?

    Å utvikle gode tjenester og produkter krever prøving og feiling, vi tror på å prøve og feile så smart og effektivt som mulig. Vi kan bistå med å definere, designe og utvikle digitale produkter og tjenester som gir verdi. Vi er opptatt av å sette brukeren i fokus, det er de som ubønnhørlig dømmer tjenesten eller produktet ditt til en suksess eller fiasko. Vi I praksis benytter vi Design Thinking-metodikk, The leanproductprocess og smidig utvikling for å skape digitale tjenester og produkter som setter mennesker sine behov i sentrum.

    Les mer
  • ARTIKKEL

    Løser du rett problem?

    Det å speide etter rett problem å løse, virker litt banalt. Vi vet jo hvor skoen trykker, kan vi ikke bare hoppe rett til løsning? Vi er rigget for effektivitet, hjernen vår er hardkodet, den effektiviserer oss, derfor er vi forutinntatt. Vi har lært gjennom utdanning, erfaring og kultur, det er gitte sannheter vi, i effektivitetens tegn, har litt vanskelig for å utfordre. Men, kan det være at problemet sett fra et annet perspektiv, kan gi oss helt nye måter å løse problemene våre på? Å se på innsikten vi har opparbeidet oss, de nøkkelfunnene vi har, gjør oss rustet til å skape nye hypoteser og definere utfordringene vi mener det er hensiktsmessig å jobbe videre med.

    Det er ganske enkelt, men allikevel, så alt for lett å hoppe over. Det kan koste deg dyrt. Det kan gjøre at du går glipp av hva det virkelige problemet er, eller det rette problemet, som kan være langt mer effektivt å løse. Det er her mye av magien for innovasjon ligger, og hvorfor vi forretningsutviklere er så glade i problemområder. Det betyr jo at her har vi et potensiale for å komme opp med fantastiske nye løsninger og dekke mange behov, gjerne på en gang - tenk å få flere fluer i en smekk!

    Les mer