Puls - Fagbokforlaget
Arbeidsoppgaver
Vi hadde ansvar for arkitektur, oppsett, design og utvikling av en VR/360 løsning til opplæring innen førstehjelp på VG2 Helse og Oppvekstfag. Siden det er varierende grad av tilgjengelig utstyr i skoleverket ble løsningen utviklet for å fungere på både desktop og Android i “flat” visning, og som en helomsluttende opplevelse med VR briller (for eksempel Oculus Quest 2). Løsningen er webbasert og kjører rett i nettleseren. Prosjektet var tidlig ute også i internasjonal sammenheng med å ta i bruk Web XR i skoleverket.
Formål og løsningsbeskrivelse
Formålet med løsningen er å støtte opp om læringsmålene som er satt i faget og som en engasjerende og interaktivt supplement til den tradisjonelle boken. Eleven får direkte tilbakemeldinger på progresjon og oppgaver som utføres. Utviklingen var lagt opp etter Agile utviklingsmetodikk og kunden var involvert i hele utviklingsløpet.
Teknologier brukt
Virtuell virkelighet (VR), Unity, WebXR, OpenXR, WebGL